Customers
Protecția Consumatorilor
ANPC - Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Conform OUG nr. 34/2014, consumatorii au dreptul de a se adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru soluționarea reclamațiilor.
Contact ANPC:
- Website: www.anpc.ro
- Telefon: 021.9551
- Email: office@anpc.ro
SAL - Soluționarea Alternativă a Litigiilor
Potrivit Legii nr. 192/2006, consumatorii pot apela la proceduri alternative de soluționare a litigiilor (SAL) prin intermediul entităților autorizate.
Lista entităților SAL autorizate este disponibilă pe site-ul ANPC: anpc.ro/ce-este-sal
SOL - Soluționarea Online a Litigiilor
Conform Regulamentului UE nr. 524/2013, consumatorii pot folosi platforma europeană de soluționare online a litigiilor (SOL) pentru reclamații legate de achiziții online.
Platforma SOL: ec.europa.eu/consumers/odr
Dreptul de retragere
Conform OUG nr. 34/2014, consumatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanță în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului, fără a fi nevoie să justifice decizia.